Reclameborden, driehoeksborden en spandoeken
Voorwaarden
Wie kan het aanvragen
Een reclamebedrijf of organisator van een evenement kan een vergunning aanvragen. De aanvraag voor een vergunning tijdelijke reclameborden dient minimaal 2 maanden voorafgaande aan de gewenste plaatsingsdatum te worden ingediend.
Benodigde gegevens
- Naam, adres en telefoonnummer van de aanvrager.
- Gegevens over de reden van plaatsing.
- Datum en locatie van het evenement.
- Aantal te plaatsen reclameborden.
- Aanvraagformulier.
Stappen en doorlooptijd
- Nadat de aanvraag is ingediend, controleert de gemeente of de gegevens correct en compleet zijn.
- Bij een niet-complete of -correcte aanvraag ontvangt de aanvrager een brief met het verzoek de ontbrekende stukken/gegevens alsnog in te dienen.
- Gebeurt dit niet dan wordt de aanvraag niet ontvankelijk verklaard en niet in behandeling genomen.
- Getoetst wordt of de aanvraag voldoet aan de eisen van verkeersveiligheid.
- Gecontroleerd wordt of er meerdere aanvragen voor dezelfde periode zijn ingediend. Is dit het geval, dan wordt voorrang verleend aan die evenementen die binnen de eigen gemeente plaatsvinden.
- Op basis van deze toets en controle wordt het besluit genomen al dan niet de vergunning te verlenen.
De doorlooptijd is 4 weken.
Resultaat
- De vergunning wordt verleend.
- De vergunning wordt niet verleend. De aanvrager ontvangt een afwijzingsbrief waarin de afwijzing wordt gemotiveerd.
- De aanvraag wordt niet in behandeling genomen.
Bezwaar
Tegen dit besluit kunnen u en eventuele andere belanghebbenden binnen zes weken na bekendmaking bezwaar maken. Hiertoe dient een gemotiveerd bezwaarschrift te worden ingediend bij en gericht aan het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Borne, Postbus 200, 7620 AE Borne.
Indien onverwijlde spoed dat eist is het mogelijk een voorlopige voorziening te vragen bij de voorzieningenrechter van de rechtbank Almelo, sector bestuursrecht, Postbus 323, 7600 AH Almelo. Hiervoor is griffierecht verschuldigd.
Vervolgacties
Na afloop van de termijn waarvoor de vergunning is verleend, wordt gecontroleerd of de geplaatste borden zijn verwijderd. Indien dit nog niet is gebeurd, wordt de vergunninghouder op het desbetreffende voorschrift gewezen. Tevens wordt duidelijk gemaakt dat de gemeente de borden voor rekening van de vergunninghouder zal verwijderen, indien dit tijdig niet gebeurt.
Kosten
De leges bedragen € 18,40 per week.
Contact
Informatie kan worden verkregen bij de medewerkers van de productgroep publiekszaken, telefoon 14074.
Aanvraag
De aanvraag kan per mail info@borne.nl of brief worden ingediend bij de afdeling Ondersteuning, productgroep algemeen juridische zaken en communicatie, postbus 200, 7620 AE Borne.
De aanvraag voor het plaatsen van sandwichborden is uitbesteed aan Centercom.
Telefoonnummer: +31 (0)20 460 90 85
E-mail: info@centercom.nl