Gemeentehuis

Klacht indienen

Klacht indienen

Een klacht is een uiting van ontevredenheid over hoe een medewerker of bestuurder van gemeente Borne u heeft behandeld of bejegend. Het gaat dus om het gedrag van een medewerker of bestuurder. Bijvoorbeeld het niet (tijdig) reageren op uw brief of e-mail. Of het niet nakomen van afspraken. 

Over besluiten van de gemeenteraad of het college van burgemeester en wethouders kan niet worden geklaagd. Tegen deze besluiten kunt u een bezwaarschrift indienen en (hoger) beroep in stellenexterne-link-icoon wanneer in die besluiten een bezwaar- of beroepsclausule is opgenomen. 

Ook kan niet worden geklaagd over gemeentelijke heffingen, belastingen of tarieven. Tegen de Woz-beschikking of een legesbeschikking kunt u bezwaar maken bij GBTwente. 

Wanneer u ontevreden bent over de kwaliteit van uw woon- en leefomgeving, zoals bijvoorbeeld over zwerfvuil of slechte bestrating, kunt u een melding openbare ruimte indienen via onze websiteexterne-link-icoon

U kunt via het bijgaande klachtenformulier uw klacht bij de gemeente indienen. 

Geef in de toelichting in ieder geval antwoord op de volgende vragen:

  • Wat doet de gemeente volgens u niet goed?
  • Wat heeft u al ondernomen met uw klacht?
  • Wat wilt u graag bereiken met het indienen van de klacht?

Nationale Ombudsman

Vanaf 1 januari 2024 is de gemeente aangesloten bij de Nationale Ombudsman.

Bent u niet tevreden over de manier waarop uw klacht door de gemeente is behandeld? Neem dan binnen een jaar contact op met de Nationale ombudsman. U kunt elke werkdag tussen 9.00 en 17.00 uur bellen met 0800 – 33 555 55.

Voor meer informatie kunt u terecht op www.nationaleombudsman.nl

Let op: De Nationale ombudsman mag een klacht alleen behandelen als u zelf bij de gemeente hebt geklaagd.

Kosten

Aan de klachtafhandeling zijn geen kosten verbonden.

Contact

Voor meer informatie kan contact worden opgenomen met de gemeentelijke klachtencoördinator via telefoonnummer 14 074.