Klacht indienen
Klachtafhandeling is het in behandeling nemen van klachten over het gedrag van de gemeente. Wanneer men vindt dat men door iemand van de gemeente niet correct is behandeld, kan men een klacht indienen bij de gemeente.
Klacht indienen
Een klacht is een uiting van ontevredenheid over hoe een medewerker of bestuurder van gemeente Borne u heeft behandeld of bejegend. Het gaat dus om het gedrag van een medewerker of bestuurder. Bijvoorbeeld het niet (tijdig) reageren op uw brief of e-mail. Of het niet nakomen van afspraken.
Over besluiten van de gemeenteraad of het college van burgemeester en wethouders kan niet worden geklaagd. Tegen deze besluiten kunt u een bezwaarschrift indienen en (hoger) beroep in stellen wanneer in die besluiten een bezwaar- of beroepsclausule is opgenomen.
Ook kan niet worden geklaagd over gemeentelijke heffingen, belastingen of tarieven. Tegen de Woz-beschikking of een legesbeschikking kunt u bezwaar maken bij GBTwente.
Wanneer u ontevreden bent over de kwaliteit van uw woon- en leefomgeving, zoals bijvoorbeeld over zwerfvuil of slechte bestrating, kunt u een melding openbare ruimte indienen via onze website.
U kunt via het bijgaande klachtenformulier uw klacht bij de gemeente indienen.
Geef in de toelichting in ieder geval antwoord op de volgende vragen:
- Wat doet de gemeente volgens u niet goed?
- Wat heeft u al ondernomen met uw klacht?
- Wat wilt u graag bereiken met het indienen van de klacht?
Nationale Ombudsman
Vanaf 1 januari 2024 is de gemeente aangesloten bij de Nationale Ombudsman.
Bent u niet tevreden over de manier waarop uw klacht door de gemeente is behandeld? Neem dan binnen een jaar contact op met de Nationale ombudsman. U kunt elke werkdag tussen 9.00 en 17.00 uur bellen met 0800 – 33 555 55.
Voor meer informatie kunt u terecht op www.nationaleombudsman.nl
Let op: De Nationale ombudsman mag een klacht alleen behandelen als u zelf bij de gemeente hebt geklaagd.
Kosten
Aan de klachtafhandeling zijn geen kosten verbonden.
Contact
Voor meer informatie kan contact worden opgenomen met de gemeentelijke klachtencoördinator via telefoonnummer 14 074.