Klacht indienen
Klacht indienen
Een klacht is een uiting van ontevredenheid over hoe een medewerker of bestuurder van gemeente Borne u heeft behandeld of bejegend. Het gaat dus om het gedrag van een medewerker of bestuurder. Bijvoorbeeld het niet (tijdig) reageren op uw brief of e-mail. Of het niet nakomen van afspraken.
Over besluiten van de gemeenteraad of het college van burgemeester en wethouders kan niet worden geklaagd. Tegen deze besluiten kunt u een bezwaarschrift indienen en (hoger) beroep in stellen wanneer in die besluiten een bezwaar- of beroepsclausule is opgenomen.
Ook kan niet worden geklaagd over gemeentelijke heffingen, belastingen of tarieven. Tegen de Woz-beschikking of een legesbeschikking kunt u bezwaar maken bij GBTwente.
Wanneer u ontevreden bent over de kwaliteit van uw woon- en leefomgeving, zoals bijvoorbeeld over zwerfvuil of slechte bestrating, kunt u een melding openbare ruimte indienen via onze website.
U kunt via het bijgaande klachtenformulier uw klacht bij de gemeente indienen.
Geef in de toelichting in ieder geval antwoord op de volgende vragen:
- Wat doet de gemeente volgens u niet goed?
- Wat heeft u al ondernomen met uw klacht?
- Wat wilt u graag bereiken met het indienen van de klacht?
Nationale Ombudsman
Vanaf 1 januari 2024 is de gemeente aangesloten bij de Nationale Ombudsman.
Bent u niet tevreden over de manier waarop uw klacht door de gemeente is behandeld? Neem dan binnen een jaar contact op met de Nationale ombudsman. U kunt elke werkdag tussen 9.00 en 17.00 uur bellen met 0800 – 33 555 55.
Voor meer informatie kunt u terecht op www.nationaleombudsman.nl
Let op: De Nationale ombudsman mag een klacht alleen behandelen als u zelf bij de gemeente hebt geklaagd.
Kosten
Aan de klachtafhandeling zijn geen kosten verbonden.
Contact
Voor meer informatie kan contact worden opgenomen met de gemeentelijke klachtencoördinator via telefoonnummer 14 074.